Cum aleg un training potrivit?

de eugen gîrlă

O intrebare actuala pentru piata corporativa din Republica Moldova, caracterizata de o evolutie brusca a ofertei de instruire in domeniul business. 

In ultimii 2-3 ani, au aparut tot mai multe companii de training si consultanta ce ofera instruire pentru angajatii intreprinderilor locale. Odata cu diversitatea acestei pieti, a aparut si dilema – Eu ce aleg? 

Ar fi aceeasi incertitudine pe care o ai intr-un supermarket… Ce produs sa aleg dintre cele 20-30 de pe raft? Care este cel mai bun? Ce brand este mai cunoscut? Care produs este mai sanatos? Dar oare, care ar fi si sanatos, si ieftin? 

Lucrand in domeniul educatiei corporative, de multe ori, am auzit, dar si primit intrebarea : “cum aleg un training potrivit?”. Am hotarit atunci sa cercetez mai mult aceast subiect. 

Am gasit studii interesante realizate de Hay Group, McKinsey, Trainings International si alte cateva companii si asociatii de training si consultanta, recunoscute pe plan international. Combinatia care a reiesit dintre aceste studii recente si realitatile din Republica Moldova, v-o prezint in continuare. 

Un Training este potrivit pentru D-voastra / pentru Companie daca: 

- Este tinut de traineri cu experienta internationala, pentru a oferi o noua perspectiva companiilor locale, cu referire la companiile de success din afara tarii

 - Este tinut de 2 traineri, pentru a diversifica abordarea si pentru a acorda o atentie cit mai mare fiecarui participant 

- Experienta in training de minimum 3 ani, pentru a oferi cit mai multe exemple reale din practica 

- Durata trainingului de minimum 2 zile, pentru a asigura eficienta procesului de invatare si asimilarea informatiei - Practic, Practic, si inca o data Practic! 

Pentru a transforma cunostintele in abilitati si competente concrete, care vor spori rezultatele. 

Sper ca acest articol sa va ajute sa faceti o alegere corecta, si sa evitati dificultatea pe care o aveti atunci cind trebuie sa selectati un training pentru d-voastra personal sau pentru companie.